I letos odborníci z celého světa v oblasti designu a trendů ve spolupráci s veletrhem Heimtextilem analyzovali nejnovější tendence a připravili trendová témata, která byla představena v hale č. 3 v části „Trend Space“. Mezi hlavní tvůrce expozice a trendové knihy patří Stijlinstituut z Amsterdamu, studio FranklinTill a dánská agentura SPOTT trendy & business.
Zastřešující téma celé trendové prezentace znělo „where I belong“ a šlo o hledání identity.
Dnes se proces sebeidentifikace zdá být složitější než kdykoli jindy. Někam se zařadit je nyní komplikované a odehrává na různých úrovních. Lokálně, celostátně, globálně, on-line i off-line. Vlastní identita se tedy sestávat z mnoha různých vrstev.
Trendbook 2020/2021 Dvoupatrová instalace – expozice trendů
Jednotlivé expozice byly v letošním roce rozděleny na 5 sekcí a jejich prezentace byla oproti předchozím letům mnohem zajímavější. Jednalo se například o velké nafukovací stany, obří totemy a dvoupatrové řešení s kavárnou.
Pojďme ale k samotným trendům.
MAXIMUM GLAM
V tomto trendu jde o show a spojení „crafted and digitally rendered“. V tomto trendu jde minimalismus stranou a vše jde do extrému. Zapomeňte na přísloví „méně je více“, v tomto případě je „více ještě více“. Sem patří umělé kožešiny, třásně, žakárové vzory a šílený potisk. Efektní až kýčová škála barev brutálně září. Nesmí chybět třpyt, odlesky a šílené kombinace.
PURE SPIRITUAL
Toto je trend pro idealisty, kteří hledají dokonalost, čistotu a rovnováhu. Tito příznivci hledají osobní útočiště a přemítají mezi realismem a mystikou. Pro obnovení pouta s přírodou jsou vybírány organické látky a suroviny. Vítány jsou čisté textilie, které ukazují stopy přírody, organické struktury a nepravidelnosti.
ACTIVE URBAN
Tento styl je určen do měst a velkých aglomerací. Reaguje na rychlé, tvarově proměnlivé a umělé prostředí hledáním utilitárních a přizpůsobivých řešení. V tomto trendu se oceňují technické parapety a zároveň se inteligentně využívají dostupné a obnovitelné zdroje. Funkčnost je upřednostňována před vysokou estetikou, textilie mají hladké povrchy a zábavnou směsici grafických textur. Paletu tvoří jednotná modrá, asfaltová šedá a primární žlutá s červenou.
HERITAGE LUX
V tomto trendu jde o nalezení krásy v historii a přírodě prostřednictvím ozdobného vzorování a zvědavého vylepšení povrchu. Promítá se sem láska k historii a také k luxusu a kráse, ozdobě a zdobení. Barevné paleta reflektuje dávnou historii, a tak v ní najdeme tajemnou krvavě červenou barvu, odstíny safíru a lesklých perel.
MULTI-LOCAL
Domorodý a etno styl je doplněn globálními vlivy. V tomto směru jde o oslavu ozdobných vzorů, od kmenových a folklórních až po geometrické a abstraktní. Barvy se stávají součástí širšího kulturního vyprávění spojeného s místní komunitou, kulturním dědictvím a soukromou identitou. Jde o kombinaci výrazných i přírodních odstínů, kombinaci různých vzorů i struktur. Je to oslava kreativity a řemesla.
Foto: Messe Frankfurt