Stejně jako veletrh Heimtextil, ani veletrh spotřebního zboží Ambiente letos nekonal. Nicméně i pro tuto akci již byly připraveny prezentace a předpovědi trendů, které přichystali experti ze studia Stilbüro bora.herke.palmisano. Zaměřili se na kontinuity mezi trendy a vysledovali z nich témata, která zohledňují potřeby a nálady lidí. Jednou větou jde o vizionářské nápady, udržitelnost a oceňování tradic.

V predikci trendů se samozřejmě odráží dlouhá doba nouzového stavu a změna sociálního a ekonomického chování obyvatel, které je a bude velmi znatelné.

Specialisté rozdělili trendy na 3 základní skupiny:

remedy solving + clearing

Tento směr je plný inovací. Zaměřuje se na téma života, který by měl přinášet pohodlí, potěšení a také vytvářet nové perspektivy. A to nejen pro nás, ale i pro svět, ve kterém žijeme. Současně privátní bydlení zůstává nejdůležitějším útočištěm klidu, které by mělo působit osvětově a dodávat novou chuť do života. V tomto trendu se používají biologické nebo recyklované materiály, futuristické povrchy. Barevnost je tvořena světlými a vzdušnými odstíny, které navozují pocit svobody a osvobození od všeho škodlivého. Někdy vizionářsky ukazující do budoucnost, někdy si záměrně pohrávají s iluzemi. Inovativními materiály, díky kterým se stává udržitelnost „novým normálem“, průhledné látky, třpytivý lesk a futuristické barevné přechody mají za cíl dodat energii na nové cesty.

identity knowing + making

V tomto směru se bydlení bere jako znovudobytí tradičních znalostí a dovedností. Designéři berou přírodu jako svůj přímý vzor a dávají našim domovům nefalšovanou identitu. Je to jednoduché a čisté jako nikdy předtím. Povrchy a materiály velmi úzce vycházejí z přírody. Řemeslu se dostává zcela nového ocenění. V tomto trendu nás nezajímá tolik samotný produkt, ale cesta, jak a kým byl vyroben. Sem patří zboží vyrobené ručně, lokálně nebo v malých sériích. Alternativní materiály a přírodní barevné motivy zdůrazňují hluboké spojení s naším domovem.

lively improving + liberating

Hlavní motto tohoto trendu zní: „Žít pro pozitivní změnu“. Výrazné barvy a grafiky plné kontrastů a umělecky navrženými produkty vyzařující optimismus a pozitivní atmosféru. Tématem je také rozšíření našeho domova do městského prostoru s jeho parky a veřejnými prostory, které má osvobozující a povzbuzující účinek. Kreativita designérů, architektů a umělců je nakažlivá. Naše společné poslání je připojit se k ostatním a razit cestu z těchto těžkých časů. Změna je viditelná a hmatatelná.

Veletrh Ambiente je naplánován v roce 2023 na 3. až 7. února a současně s ním se má konat veletrh Christmasworld a Creativeworld.