Každým rokem vyhlašuje několik významných společností barvy roku. Ty reflektují okolí (kultura, společnost, politika, ekonomika) a odborníci se snaží předvídat, jaké barevné preference budeme nadcházející rok mít. Je to stejné jako s předpovědí počasí – někdy to vyjde a barva je oblíbená a uchytí se, jindy tato barva zůstane bez povšimnutí.
Když se to povede, objeví se barvy nejen v interiérech, ale také všude kolem nás. Najdeme je na grafice různých tiskovin, na posterech, ve výlohách, v módě, na obalech, ale i na dalších výrobcích, které nás obklopují. Nelze totiž striktně rozdělit módu, grafiku, interiéry… Jde o vizuální vnímání a to funguje jako celek.
Abychom mohli jako designéři předvídat, jaká barevnost bude v oblibě, je dobré znát historii. Pohled několik let zpět a celkový vývoj barev nám dávají přehled a dost často i odpovědi na všetečné otázky zákazníků. Designér jako profesionál nemusí trendy následovat, ale měl by o nich vědět!
Přehled trendových barev a definovaných trendů z významného veletrhu Heimtextil (kde se trendům věnuje celá 1 hala a které definuje celá řada odborníků) jsem zařadila do druhé části knihy Barvy – trendy – interiéry, kterou letos vydala Grada Publishing.
V knize najdete přehled trendových barev od roku 2015 až do letošního roku, seřazených přehledně za sebou a přesně popsaných. Kromě popisu nechybí ani ilustrační a inspirativní fotografie, které jsou vhodné také jako názorné ukázky pro klienty.
Stejným způsobem lze využít i první část knihy, která se věnuje jednotlivým barvám a jejich odstínům a vzájemným kombinacím. Ta má sloužit koncovým uživatelům hlavně jako inspirace pro konkrétní výběr barvy a pochopení, že barva není jen jedna, a má mnoho podob a možností využití.
Celkem v knize najdete více než 220 pečlivě vybraných fotografií interiérů s krátkým komentářem a hlavním textem o každé barvě. Nechybějí ani tradiční a netradiční barevné kombinace, rady a tipy. Nečekejte žádné barevné kruhy ani jiné teorie. Kniha dává svobodu a volnost k výběru!
Kniha o 214 stránkách je k dostání v každém dobrém knihkupectví nebo v e-shopech.