Doba, kdy zaměstnanci pracovali jednotlivě nebo v malých skupinkách v oddělených kancelářích, je nenávratnou minulostí. Velkoplošné prostory přinesly do kancelářské práce progresivní atmosféru: lepší komunikaci a přenos informací mezi spolupracovníky, ale také vnímání propojenosti jednotlivých činností v rámci firmy.
Nesporný přínos kanceláří typu „open space“ má i odvrácenou stranu, kterou je vyšší hladina hluku v pracovním prostředí. V případě, že hluk přesahuje komfortní úroveň, se firmy potýkají s poklesem soustředěnosti, výkonnosti a efektivity práce, v horším případě se zdravotními problémy zaměstnanců. Známý slogan zdravotníků „ticho léčí“ můžeme v pracovním procesu parafrázovat jako „ticho zvyšuje produktivitu práce“. Proto nepřekvapí, že akustický nábytek zažívá neobvyklý rozvoj.
Firma HON a. s. novou řadou akustického nábytku přirozeně navazuje na vlastní produkci výškově stavitelných stolů, které také reagují na zdravotní problémy při práci. Akustické paravány mají funkci předělů jednotlivých pracovních míst. Čalouněné akustické povrchy se aplikují na dvířka skříněk a čím dál častěji nacházíme v kancelářských prostorách interiérové telefonní budky a jednací kupé.
Designové telefonní budky poskytují prostor pro hlasité telefonní hovory, aniž by rušily okolí. Zvuková izolace je překvapivě účinná a hovor je zvnějšku téměř neslyšitelný. Budky jsou čalouněné, s kovovým rámem a skleněnými dveřmi, a tak je zřejmé, že množství kombinací látek, barvy kovu a skleněné výplně je téměř neomezené. Telefonní budky se tak mohou stát výrazným designovým prvkem kancelářských prostor.
Jednací kupé suplují samostatné jednací místnosti pro nenáročné schůzky dvou až čtyř osob. Model, který ve firmě HON a. s. nese název Chatbox, může být otevřený nebo pro větší zvukovou izolaci uzavíratelný skleněnými dveřmi. Boxy jsou vybaveny úzkou dělicí stolovou deskou a čalouněnými lavicemi k sezení, případně lehkými vysokými židličkami bez opěrek. Variant kombinací textilních materiálů a barev kovu je rovněž nespočet.
Výraznou předností firmy HON a. s. je schopnost rychle reagovat na požadavky trhu a nábytkové trendy. Týká se to i nových produktů v akustickém nábytku. Na začátku vývoje mnoha nových výrobků byl jednoduchý náčrtek od zadavatele, který firemní konstruktéři v krátkém čase přetavili do prototypu a následně do nového produktu výrobní řady. Díky flexibilitě firmy se výrobní řady rychle rozšiřují a firma zaznamenává stále rostoucí objem obchodu na trzích v mnoha zemích západní Evropy.