Internet a sociální média dnes vládnou světu. A vědí to i úspěšní interiéroví designéři a stylisté, kteří tyto nástroje bohatě využívají pro svou propagaci, pro spojení se svými zákazníky a fanoušky a – což je možná to největší kouzlo – k získávání nových zákazníků a ještě úspěšnějšímu
podnikání. Nestačí ale mít jen webové stránky a čekat, kdo na ně přijde. Musíte přidat něco navíc.

Pojďme se podívat na 5 inspirativních zahraničních osobností, které se nebojí být vidět – ať už píší blog, točí videa nebo fotí na Instagram. A kromě své práce, hodnotných informací a inspirace sdílejí klidně i zákulisí svého businessu nebo radí dalším, třeba začínajícím designérům, jak dosáhnout podobného úspěchu.

1. Youtube kanál Karin Bohn

Karin vede své interiérové studio House of Bohn v kanadském Vacouveru. Stejně jako samotnému podnikání a navrhování interiérů se věnuje i budování svého Youtube kanálu, díky kterému vás vezme s sebou do práce. Ukáže vám, jak funguje její kancelář, jak jedná s klienty, jak tvoří se svým týmem návrhy, vezme vás do obchodů vybírat nábytek (a mezitím s ní možná zaskočíte i do obchodu s oblečením, protože Karin si dává velmi záležet i na stylu svého šatníku). Provede vás celou rekonstrukcí svého vlastního domu. U kávy nebo během cesty autem do práce vám prozradí, jak podniká, jaké jsou její úspěšné strategie, jaké to vlastně (doopravdy) je a co to obnáší, vést interiérové studio…

Videa jsou velmi profesionálně natočena a tak je pravděpodobné, že se od nich nebudete moci odtrhnout. Já osobně velmi ráda sleduji hlavně videa o podnikání, která jsou plná užitečných rad a upřímného sdílení úspěchů ale i toho, jak se vyvarovat chyb a neúspěchů. Karin vás rozhodně bude inspirovat a motivovat k dosažení vašich vlastních cílů (http://youtube.com/c/karinbohn).

2. Blog Emily Henderson

Emily je velmi populární interiérová designérka a stylistka, kterou můžete vidět v zahraničních pořadech o bydlení, třeba na známé HGTV. Pokud hledáte nápady na dekorace a styling, pak její blog je to pravé místo. Emily blog píše už od roku 2010 a jak uvádí, jejím mottem vždycky bylo psát a publikovat na svém blogu jen to, co by sama osobně chtěla číst. A funguje to. Její články jsou často osobní a upřímné, nebojí se sdílet jak povedenou práci, tak i chyby a omyly. Emily má specifický styl, ráda používá vintage předměty v interiérech a stojí si za tím, že každý může mít krásný domov, který reprezentuje jeho osobnost – bez ohledu na rozpočet. To zní jako skvělý popis ideálního zákazníka, co říkáte?

3. Youtube Kanál Rebeccy Robeson

Rebecca je americká interiérová designérka, která naprosto ovládla Youtube (úvodní foto). Ukazuje svoje návrhy – před a po i průběh realizace, radí jak si něco sám vyrobit, každý rok má celou sérii videí o vánočním dekorování… Titul “nejsledovanější interiérový designér na Youtube” si určitě zaslouží. A pozor, nejenom že je inspirativní podívat se, jak se zařizují interiéry v Americe, ale inspirativní je hlavně to, že Rebecca díky tomu získala obrovskou popularitu a je velmi známá. Vybudovat si takovou reputaci pomocí videí sice nějaký čas trvá a určitě se do toho nemusíte hned pouštět v tak bombastickém stylu. Ale videa stále víc a víc vládnou internetu, a jestli chcete oslovit potencionální klienty, je to skvělý způsob! Jen počítejte s tím, že to stojí čas a námahu. A taky je nutná pravidelnost a trpělivost. Ani Řím ani Youtube kanál nebyly vybudovány za den.

4. Blog Ju de Pauly

Ju je důkazem, že nemusíte mít statisíce fanoušků a sledujících. Stačí být originální. Interiérová designérka brazilského původu se přistěhovala do Londýna tak trochu spontáně, protože se do tohoto města zamilovala. Jak ale prorazit v takové metropoli plné konkurence? Ju vsadila na svůj originální barevný styl vycházející z její jihoamerické domoviny. A začala psát blog Blueberry Living. Díky svým originálním interiérům si již vysloužila publikování v mnoha online i klasických magazínech.

5. Blog Stylizimo

Že se z koníčku může stát povolání a blogováním o tom, co milujete, se můžete i živit, dokazuje Nina Holst na svém blogu Stylizimo. Hlavním tématem je skandinávský design. Nina styluje a fotí interiéry, k psaní článků přidala i malý e-shop a zároveň skrz blog prodává i své vlastní obrazy. Všimněte si, že všemu vládne jednotný minimalistický severský styl i barevná paleta v přírodních odstínech s bílou, šedou a černou. Vše je pečlivě vybráno a sladěno. A to na první pohled potěší srdce milovníků tohoto stylu. Pak už je jen krůček k prodeji…

6. Instagramový profil TRNK

Možná před pár lety bylo ještě bydlení a zařizování doménou hlavně žen, ale to už neplatí… Dnes i muži, kteří třeba bydlí sami, chtějí mít interiér, který souzní s jejich osobností a stylem. Třeba se jednou dočkáme i ryze pánského časopisu o bydlení, kdo ví? A pánové z TRNK se budou jen usmívat, protože to pochopili už dávno. Tariq a Nick – zakladatelé značky – nabízejí ve svém obchodě s kurátorskou pečlivostí vybrané interiérové zařízení ze všech koutů světa. Vše jsou originální věci s příběhem. A líbí se mužům! Svou snahu přesvědčit je, že zabývat se zařizováním je důležité a stojí za to, se snaží prosadit i na svém instagramovém profilu. A důkazem, že se jim to daří, je více než 70 tisíc fanoušků. Skvělá myšlenka a výborně zvolená cílová skupina.

 

Všem zmiňovaným profilům je společné za prvé to, že každý má svůj specifický styl a cílové publikum, na které se zaměřuje. A za druhé mají skvělé fotografie nebo profesionální videa a za sebou často (i když ne vždy) celý tým spolupracovníků. To ale neznamená, že byste se měli
nechat odradit, naopak. Každý nějak začínal. Důležitější je se nebát vystoupit, sdílet užitečné a zajímavé informace a být jedinečný a konzistentní. Vylepšovat můžete časem. U nás je pro podobné blogy, video kanály nebo instagramové profily stále obrovský prostor.

Chcete pomoc a podporu ve svém podnikání? Připojte se do Online designérského klubu!
http://bit.ly/designersky-klub