Výběr podlahové krytiny není jen o odolnosti, funkčnosti a dalších technických parametrech, ale také o vzhledu dekoru. To je první věc, kterou při výběru řešíme. Bude se do interiéru hodit? Jak bude působit v kombinaci s ostatním vybavením? Jak bude vypadat v ploše?
Proto jsou dekory jednou z klíčových vlastností tohoto sortimentu. Kdo je ale navrhuje?
U značky Floorify začíná vše u Marie, spoluzakladatelky společnosti, která vede marketingový tým. Další významnou osobou je Lieselotte, jež je zodpovědná za housestyle společnosti Floorify a která hraje ve vývoji dekorů také velkou roli. Druhý zakladatel Pieter hlídá obchodní stránku a výrobu. Jeho hlavním úkolem je nedovolit Marii, aby vyvinula 200 nových dekorů, a pobízet ji, aby se nadšeně hnala za nejlepšími trendy a převáděla je do nových Floorify dekorů.
Hlavním mottem totiž je: „Méně je více“.
Jak to začíná?
Vše začíná u trendů. Marie se svým marketingovým týmem pravidelně navštíví několik veletrhů, jako jsou Pitti Bimbo v Itálii nebo Bread and Butter v Berlíně, aby se inspirovali. Tam vytipují trendy, které je vhodné dále rozvíjet.
Příběh vzniku dekoru Terrazo
Nejdříve vznikl mood board této tradiční keramické dlaždice, který zpracoval marketingový tým. Nejprve si vybrali všechny různé mramorové struktury, na které narazili. Mood board je prvním krokem v tomto procesu, který je třeba vyvinout, přesně definovat styl. Po finálním návrhu a jeho konzultaci s Pieterem a obchodním týmem je dána zelená pro tento konkrétní design. V dalším kroku Marie naskočí s Pieterem do letadla směr Itálie, aby navštívili mramorové lomy.
Pronajali si Fiat 500 a vyrazili. Po rozsáhlém pátrání se podařilo vybrat několik nejkrásnějších mramorových řezů a poslat je do Belgie. Nyní přichází na řadu práce Lieselotte. Společně s Marií vybírá nejlepší možnosti a vznikají snímky. Poté Lieselotte snímky maticově analyzuje. Nakonec Marie vybere ty nejlepší snímky pro vytvoření nových dekorů v novém rozměru: 600 × 900 mm. Pak vstoupí do hry Pieter, jeho úkolem je vyvinout správné nástroje, aby bylo možné tento dekor ve velkém formátu vyrobit.
Příběh vzniku povrchu Rawthentic
Nejdříve vybírá správnou dubovou kulatinu Marie. Spolupracuje s řemeslným vývojářem podlah a začíná výběr vhodných dubových kmenů a dalších výrobních postupů na řezech dubu, aby dosáhla správné hravosti v barvách dřeva. A nakonec se doladí i kartáčování, které je pro tento trend klíčové. Poté dostává úkol Lieselotte. Floorify se pyšní tím, že dosahuje 10 m² položené podlahy bez opakování dekoru. To znamená, že u dvoumetrové lamely XL vyrábíme 20 unikátních dekorů, abychom toho dosáhli. Musí být tedy vybráno několik prken (více než dvojnásobek toho, co nakonec vybereme) a Lieselotte je všechny přizpůsobí. Pak Marie dostane konečný výběr a nový Rawthentic je na světě. Nezapomeňte v tomto příběhu na Pietera, jehož úkolem je vymyslet ty správné válce, které vytvoří na prknech dokonalé kartáčování. Výsledkem je dokonale synchronní, naprosto úchvatný povrch dřeva s nevěřitelnou věrností.
Příběh vzniku dekoru Twist
Zde se zapojil technický tým vedený opět Pieterem. Trendem je heringbone a chevron, otázka tedy zní: „Jak se s tímto trendem adekvátně vyrovnat?“
To byla velká výzva pro tým a vznikl nápad. Co když Marie a Lieselotte vyvinou nový dekor – jako Rawthentic – a my tento dekor otočíme o 45 stupňů. Vyřízne se elegantní štíhlé prkno a máme tu Twist.
Kdo je Floorify?
Mladá a dynamická velmi rychle rostoucí společnost, kterou před 8 lety založili Pieter Buyck a Marie Callens. Jako bývalí spolupracovníci společnosti Unilin nasbírali bohaté zkušenosti s podlahovými krytinami a před 8 lety si všimli, že na evropském trhu chybí špičková rigidní vinylová podlaha.
A tak se Floorify zrodila a Pieter a Marie jako první uvedli na evropský trh homogenní rigidní vinyl.
Značku Floorify na českém a slovenském trhu zastupuje společnost Parket koncept.
www.parketkoncept.cz
Foto: archiv firmy