Virtuální veletrh interzum @home 2021 se konal od 4. do 7. května a organizátoři z Kolínského výstaviště jej považují za úspěšný. Celkem se na této platformě pohybovalo přes 10 tisíc lidí ze 132 zemí světa a vystavovalo zde 142 firem z 24 zemí. Konalo se 230 digitálních akcí, které dohromady čítaly 4240 minut. Celkově proběhlo přes 80 000 chatovacích konverzací a audio / video hovorů. Nicméně Oliver Frese, COO Koelnmesse, dodává, že se těší na fyzickou podobu akce v roce 2023. Přiznejme si, že vidět materiály na živo, moci si je osahat a kování si vyzkoušet jde jen těžko nahradit.

Jaká rezonovala hlavní témata? Jednoznačně udržitelnost a cirkulární ekonomika. Nikoli však z pohledu drobných změn, ale celkového pohledu na využití surovin a jejich průmyslovém zpracování. S tím velmi souvisí i zpomalení životního rytmu (nebo spíše nastavení vlastního rytmu) a trvanlivost a nadčasovost materiálů a produktů. Často je také skloňována individualizace, která s předchozím tématem také souvisí. Zákazník by si měl volit dekory a barvy dle své představy, nikoli dle masové vlny trendů, tak aby se ve svém interiéru cítil dobře řadu let a neměl potřebu jej často měnit.

Určitě je třeba zmínit řešení domácích pracovišť a budoucnost kanceláří, stejně jako budoucí velikost bytů, jejich neustálé zmenšování a na to navazující multifunkční nábytek a atypická řešení.

Co se týče povrchů, jednoznačně vede mat, který je ještě více odolný proti poškrábání a otiskům prstů. Velký důraz je kladen na pocit při dotyku – jde tedy o „soft“ materiály, které evokují samet apod.

Barevnost se příliš nemění, respektive tmavé odstíny jsou stále v kurzu. Zajímavostí je, že se více objevuje červená v různých podobách a ve vzorkovnicích nechybí již delší sobu oblíbená zastřená tmavě modrá, nově doplněna i tyrkysovou nebo tmavě zelenou. Někteří výrobci se zaměřili také na výrazně žlutou.

Přesvědčte se ale sami, vizuální vněm vydá za tisíce slov…

Nábytkové komponenty

Zaměřeno na pracoviště a ergonomii