Foto: Piqsels.com

Instagram je masivně používaná dynamická sociální síť, která je založena na systému sdílení fotografi í a videí. Díky tomu se na této síti rychle objevují novink y, a protože má opravdu velké množství uživatelů, stal se z Instagramu jeden z ukazatelů trendů v mnoha oblastech – i v oblasti interiérů.

Poslední rok byl ve světě on-linu rychlý a je toho hodně jinak, než na co jsme byli v minulosti zvyklí. Také zařizování interiérů se začalo tomuto progresu přizpůsobovat. Mnoho lidí najednou ze dne na den začali významně více času trávit doma, a tím i ve svém domě či byt ě, a začali hledat svůj koutek k práci, nějakou malou oázu či osobní prostor, kde se budou moci schovat před světem nebo jen před ostatními členy domácnosti. Zároveň lidé začali víc než jindy doma toužit po klidu, souznění s přírodou či lehce navozené atmosféře dovolené či wellness pobytu. To vše se v trendech projevilo.

Poj ďme se tedy podívat, jaké trendy v oblasti interiérů hýbou sítí INSTAGRAM.

#Japandi

Jak již z názvu vyplývá, jde o propojení skandinávského stylu a japonského minimalismu. Barevně ho definují teplé světlé odstíny, jako je krémová, béžová, hnědá a materiály veskrze přírodní, jako dřevo, bambus, režné látky či rýžový papír. Funkčnost, minimalismus a nulový nepořádek jsou hlavními atributy.

#Grandmillenialstyle

Jde o velice zajímavý trend, spojující minimalismus současnosti a maximalismus, vychází z revolty mileniálů, kteří si nyní zařizují své domovy a vymezují se vůči monochromatickým interiérům svých rodičů. Spojují při jejich tvorbě hřejivé prvky minulosti a inspirují se interiéry svých babiček. Používají se například výrazně barevné, vzorované látky na závěsech, polštářích či čalounění sedaček a křesílek, tmavě mořené dřeviny, jako je třešeň nebo ořech. Na stěnách dominují barevné tapety a dekorace.

Snaží se je s citem kombinovat s moderními prvky, abstraktním uměním či kovovými a skleněnými akcenty, ale pro někoho to můžete být za hranou.

#Homeoffice

Nejde ani tak o konkrétní designový trend, jako spíš o velmi aktuální problematiku řešení prostoru. V každém interiéru není od počátku počítáno s domácí pracovnou jako samostatnou místností. V současné době je takové místo pro řadu lidí naprostou nezbytností. Na Instagramu nacházíme řadu inspirací – více či méně praktických, jak takovou situaci řešit. Někteří to řešili dokonce zahradním domkem, jak ukazuje mnoho realizací.

#Staycationhome

Tento trend definuje potřeba vytvořit takový interiér, ve kterém se bude člověk cítit jako na každodenní dovolené. Nejlépe funguje použití exotického dřeva, modré barvy evokující moře, pískovce a dalších přírodních materiálů. Vše je umocněno použitím pohodlného sedacího nábytku, lehátky, pufy, pohodlným lůžkem a dekoracemi ve stylu letní dovolené.

#Indoormicrogreens

Není třeba dlouze vysvětlovat, že trendem je vlastní pěstování rostlin. Může jít jak o rostliny určené ke spotřebě, tedy pěstování jako zdroj potravy, tak o rostliny určené „pouze“ k vytvoření příjemné atmosféry v interiéru.

Další # se zvýšeným počtem se věnují již dílčím charakteristikám, jako je například zvýšený zájem o koupelny z mramoru #Marblebathrooms nebo #pinkbathrooms. V obou těchto případech je zájem větší v řádu stovek procent.

Zájem také vzrostl o tmavě zelenou barvu v interiéru #darkgreen. A to jde napříč množstvím i typy místností – tedy od celé kuchyně nebo jen ostrůvku až po ložnici. No a u ložnice zůstaneme i v posledním hashtagu a tím jsou #cosybedroom – tedy útulné ložnice. Ty mají klienti ve středu zájmu mnohem více než dřív.