Společná prezentace německých značek pod hlavičkou Decoteamu je na veletrhu Heimtextil již tradiční. Vždy se jedná o definované styly/trendy, které jsou zhmotněné do zajímavých expozic zařízených z materiálů fi rem z tohoto sdružení. V letošním roce zde byly prezentované tři styly, kterými jsou:

Pure Simplicity

Zde převažují bílé a šedé tóny, často se jedná i o monochromatické barevné ladění a záměrem je čistý a elegantní vzhled. Důraz je kladen na pohodlí a pohodu. Cílem je vytvořit harmonický domov, do čehož zapadá i vylepšení akustiky a také úspora energií (kvalitní zastínění snižuje náklady na klimatizování prostoru).

Je třeba zmínit, že použité materiály mají výraznou strukturu, aby upoutaly pozornost (místo výrazné barvy), velmi často se používá potah typu bouclé. Patří sem i ozdobné stuhy, lemy a obruby, jež stejně jako struktury dodávají na rafinovanosti. Celkově jde o měkké, hebké a „mazlivé“ povrchy. Atmosféru vytvář ejí jejich vzájemné kombinace a i například rolety, kde filtrovaný dopad světla vytváří zajímavé světelné efekty.

Modern Elegance

V tomto trendu se kombinuje jemný ženský nádech s hrubými betonovými povrchy a strohou architekturou. Decentní růžové tóny dodávají prostoru charakter, květinové motivy kontrastují s šedým pohledovým betonem.

Nejde však jen o kontrastní barevnost, ale také o nápadné vzory, hlavně ty květinové. Patří sem také řada dekorativních doplňků, jako jsou polštáře ze sametu s černým lemováním ve stylu Chanel nebo třásně na závěsech. Důraz je kladen na kvalitu materiálů – například koberec je ručně vázaný z tibetské a novozélandské vlny a zakončen je přírodním hedvábím.

Summer Vibes

Tento poslední trend navazuje na tzv. stacation nebo holistay a má svůj původ za ekonomické krize v letech 2007–2010 a svou velkou oblibu si získal hlavně v době pandemie covidu. V podstatě jde o zařizování interiérů tak, jako byste byli právě na dovolené. V tomto případě je záměrem vyvolat dojem letní dovolené během celého roku v privátních interiérech. Používají se jak jemné pastelové (jako je například tonalita béžových, růžových a lososových odstínů), tak i výraznější a střídmě pestré barvy – třeba odstín mechu přes okr až po čajovou růži. Cílem je dojem lehkosti, ležérnosti a vytvoření prostoru k relaxaci. Je třeba dodat, že velký důraz se dává materiálům, které fungují jak v interiéru, tak i v exteriéru. Musí být tedy se snadnou údržbou, světlostálé, voděodolné a antibakteriální. Lze použít síťovaný vzhled, který dodá charakter, stejně jako mix květinových vzorů, jež mají jako základ stejnou barevnou paletu. Za pozornost stojí i méně tradiční vzor inspirovaný teracem, který se ale v poslední době stále častěji v interiéru objevuje na bytovém textilu i na tapetách. V takto zařizovaných interiérech nesmí chybět živé rostliny, které stejně jako některý nábytek můžete v teplých dnech přenést do exteriéru.

Ať se jedná o jakýkoli ze tří trendů, v každém jsou použité recyklované a upcyklované materiály. Ty jsou již v běžné nabídce v různých podobách i barevnostech a používají se napříč různými styly.

Je třeba také zmínit, že expozice na veletrhu nebyla stejně jako řada jiných tak pompézní a jednalo se spíše o strohé předvedení. Na místě probíhala řada workshopů a seminářů. V momentě, kdy jsme expozicí procházeli, tak se připravovala přednáška s tématem prezentace na sociálních sítích v oblasti interiérového designu.

Foto: Decoteam