Není to tak, že se ráno probudíte, a řeknete si „začnu vydávat časopis“. Nejdříve musíte vědět, jak celý proces funguje. Já jsem se to začala učit v roce 2007, když jsem pracovala jako externí redaktorka B2C magazínu o bydlení. Zde jsem působila sedm let.

V roce 2012 jsem odstartovala organizování konferenci Interiéry, a po jejím prvním ročníku jsem dostávala další nabídky od jiných oborových a odborných magazínů v oblasti interiérového designu (B2C i B2B).

Přiznám se, že mě to začalo bavit a psala jsem pro různá média mnoho článků. Vždy však šlo o obor interiérového designu.

Postupně jsem zjistila, že média v oblasti bydlení točí stále do kola stejná témata a já jako designér jsem chtěla víc informací přímo pro svou profesi. Tím, že jsem vymýšlela témata přednášek pro konferenci a diskutovala s různými odborníky a zajímavými osobnostmi, jsem se utvrdila v tom, že na našem trhu chybí profesní magazín pro obor interiérového designu.

Nejde totiž o žádný zanedbatelný obor. Nejen že nás vybavení interiéru ovlivňuje, ale také stojí velkou sumu.

Zajímavý je také objem spotřeby samotného vybavení interiérů. Jen nábytku bylo odhadem pro český trh vyrobeno v ČR za 19 miliard a importováno bylo za dalších 20 miliard Kč (zdroj TZ AČN z 1. 10.  2020). K tomu je třeba připočítat také další vybavení, jako jsou podlahy, dveře, sanita, textilie, svítidla atd. Pravděpodobně se tak dostáváme k celkové částce minimálně 80  miliard Kč za rok 2020.

Zpět ale k časopisu, který jsem na trhu postrádala. O jeho vydávání jsem přemýšlela zhruba 3 roky. Pak to ale přišlo ráz na ráz, když jsem organizovala druhý ročník expozice o materiálech s názvem Scéna: Inspirace & Trendy jako doprovodný program pro veletrh Design Shaker.

V roce 2016 jsem se tedy pustila se svým týmem do prvního čísla, které vyšlo v březnu a druhé číslo v listopadu se souborem přednášek ke konferenci Interiéry. Byla to taková zkouška, jaké budou reakce. Bez předchozích mnohaletých zkušeností a dobré týmu a kontaktů, bych to nezvládla ani náhodou.

Protože byl výsledek více než pozitivní, další rok jsem se do toho pustila naplno a vyšly rovnou 4 čísla. To byl šílený a hektický rok! Pro nadcházející roky jsem tedy změnila periodicitu a od roku 2018 vychází magazín pravidelně 3 vydání ročně.

Magazín Interiéry je vždy oboustranný. A proč?

Druhá strana představuje vždy „speciál

V čísle 1 se ve speciálu věnujeme reportážím ze zahraničních veletrhů – hlavně tedy Heimtextilu a IMM. Druhé číslo speciálu přináší reportáže ze Salone del Mobile a Interzumu. A to poslední otiskuje soubor přednášek ke konferenci Interiéry.

V roce 2020 bez veletrhů jsme nahradili číslo 2 speciálním tématem „designéři designérům“, které sklidilo paradoxně mimořádné ohlasy a přesně vyjadřuje moji filozofii předání zkušeností mezi profesionály.

V magazínu také nenajdete „horší místa“ na konci, kde se jen otiskne to nutné, co stejně nikdo nechce číst.
Také zde nejsou žádné klasické inzertní plochy (kromě vnitřních obálek). Ty já jako čtenář přeskakuji, ruší mě a někdy jich je v celém časopise více než příliš.

Žádné z vydání se nevěnuje speciálně koupelnám, podlahám, kuchyním – témata jdou napříč celým interiérem. Přinášíme rozhovory se zajímavými osobnostmi z oboru, novinky, zamyšlení o naší profesi a rady k podnikání.

Časopis však nepředstavuje žádná skripta, je plný inspirativních fotografií pro další tvorbu!
V roce 2021 startujeme 6. ročník – díky za váš neustálý zájem.