Virtuální forma prezentace se změnila, troufám si říct, že k lepšímu.

Když se řekne virtuální prezentace, tak si asi málo kdo vybaví rozhovor.

Ale nezapomínejme na to, že nové prostředky vyjádření často jen rozšiřují již zaběhlá schémata a virtuální prezentací může být cokoliv, co prezentuje projekt (jako opozice k fyzické prezentaci), ač se používá dnes ve spojení s technologiemi. Pro mne osobně je virtuální prezentací projektu stejně tak přednáška klientovi, jako ukázka videa.

Ono je vlastně dobré si i uvědomit společné rysy a postupovat při tvorbě scénáře videa tak, jako by člověk někomu vysvětloval projekt vlastními slovy.

Pokud například začínám s klientem hovořit cíleně o využití prostoru a náladě, kterou prostor má přinést, tak nebudu stejný projekt prezentovat videem půdorysného řezu. Scénář mluvený bych měl přenést co nejsmysluplněji do videa.

Proč je formát videa ze všech prezentací ten nejlepší?

Statický obrázek zvládnete jednoduše vytvořit i pomocí koláží, štětce nebo grafických editorů, není ale až tak lákavý a ukazuje jen omezený příběh. Virtuální realita je zatím v plenkách a zobrazovací zařízení, ovládání i vnitřní prostředí jsou dost neohrabané.

Také ne každému se do brýlí chce (třeba má akorát nový účes od kadeřnice), každý na pohyb ve VR setech reaguje jinak, hlavně o klienta na nejdůležitější okamžiky můžete přijít a zbytečně ho nechat udělat si názor, který nechcete. Video naproti tomu můžete jednoduše poslat a kdokoliv si jej otevře.

Připravený scénář prezentuje přímo to, co potřebujete a ukazuje to, co chcete, aby klient viděl. Jednodušeji ho tak můžete navigovat na důležité prvky a ty méně důležité nechat na pozadí. Video poutá více pozornost a lépe představuje
prostor než statický snímek, ale náladu už dnes dokážete vytvořit velmi podobnou. Obecně je pohyb a „příběhy“ atraktivnější, z toho čerpají i sociální sítě, které se ve velkém přesouvají na formáty videí.

Ukázka prostoru je pro určité procento lidí lepší ve VR, ale pokud klient neumí číst video (je z mé zkušenosti jen cca 2-3% procent takových lidí – zřejmě kvůli monoskopii) na to stačí udělat pár statických snímků do virtuální reality – případně video stereoskopické.

Drtivé většině lidí ukáže prostor lépe video, protože si jejich mozek z pohybu kamery vytváří sám představu 3D prostoru tak, jak si ji vytváří každý den, každou vteřinu. Atraktivní příběh navíc může upoutat pozornost a odnavigovat klienta k detailu, který potřebujete ukázat. Pohoda u krbu v deštivém počasí, doplněná nějakým tím designovým ušákem. Animace skříně a vkládání prostoru zase může ukázat, jak nad návrhem přemýšlíte a přiblížit užívání
prostoru klientovi.

Je to výborný nástroj pro finální prezentaci i základní koncepty pro komunikaci v rámci týmu nebo s investorem.

Možnost animovat předměty je jen třešničkou na dortu. Dnes je vše dostupné navíc velmi jednoduše díky našemu programu Lumion, který nastavil před deseti lety jasnou cestu i pro ostatní SW – jednoduchou a efektivní. Můžete si tak video (obrázek, VR) vytvořit sami. Navíc dokážete i díky nápovědám a podpoře zjednodušit vaše pracovní workflow a přitom zefektivnit prezentaci.

Každý rok je takové malé pozdvižení ohledně toho, kam se technologie posunou dále, letos to bude 17.11., kdy bude představena jedenáctá verze programu.

Více informací najdete klasicky na www.lumion3d.cz a na sítích pod hlavičkou Lumion CZ.
Videa se bohužel natisknout zatím nedají :)