Začátkem září se konal v Paříži tradiční veletrh Maison&Objet. V sedmi halách bylo možné vidět nové kolekce známých i méně známých značek pro podzim/zimu 2019. Pro nás designéry nejzajímavějšími byly haly věnující se nadčasovému designu, eklektickým interiérům, světovým značkám nebo dekoracím.

Tady je několik hlavních postřehů z veletrhu:

Každý rok má jeden interiérový designér tu čest být na veletrhu „designérem roku“. Letos toto privilegium připadlo Lauře Gonzales. Tato designérka má svůj osobitý a originální styl, ale zároveň, jak sama říká, „nikdy neudělá stejnou věc dvakrát“. Je skutečně inspirující její práci sledovat.

Letos poprvé byla na veletrhu představena speciální sekce s názvem WORK. Jejím cílem, jak už název napovídá, bylo představit největší novinky a trendy v zařizování kanceláří. Proč právě teď? Svět zařizování kanceláří se mění. Vlivem technologií, nástupem mladších generací zaměstnanců i třeba vlivem startupů a coworkingových center.

Co se týče materiálů, k nepřehlédnutí na veletrhu byl ratan a obecně výrobky z proutí. Tradiční techniky se uplatňují na moderních výrobcích do současných interiérů.

Velkým trendem je také mramor, a to hlavně v tmavé variantě. A potom motivy divokých zvířat v nejrůznějších podobách.

A jaké jsou tendence v barvách? Všudypřítomnými odstíny byly hořčicově žlutá, rezavá a růžová. Zajímavou barevnou kombinací, kterou představily netradičně hlavně skandinávské značky, byla zlatožlutá s fialovou.


Jestliže chcete detailní zprávu z veletrhu Maison&Objet, srdečně vás zveme ke zhlédnutí webináře v online designérském klubu na adrese https://klub.janapekna.cz