Nábytkáři společně s designéry interiérů řeší velmi často otázku jedinečnosti nábytku a interiérových doplňků. Proto si jako jeden z odlišovacích prvků získává oblibu designové značení, které musí dokonale ladit s celkovým vzhledem moderních obydlí. Načerpejte inspiraci pro svůj projekt a odlište se.

V dnešní technologicky pokročilé době je možné vyrobit značení z širokého spektra materiálů. K nábytku z masivu si zákazníci nejčastěji vybírají různé druhy kovových štítků. Ten, kdo sází na udržitelnost, pak zajisté sáhne po propracovaném štítku z korku nebo lisovaného dřeva. A u interiérových doplňků z kompozitu je vhodnější zvolit decentní plastový emblém. Zásadní rovněž je místo připevnění. Rozdíl bude mezi značením pohovky, nočního stolku nebo skříně s poličkami.

Prim hraje kov

Každý materiál má totiž svá specifika. Oblíbené 3D hliníkové štítky jsou díky možnostem povrchového zušlechtění výjimečně elegantní. Ať už si pro svůj label vyberete embosování, kartáčování, diamantové broušení, či mikrotisk, tak výsledný trojrozměrný vzhled zajistí dokonalou odlišnost od konkurence. Příkladem může být velmi vkusný a s materiálem nábytku dokonale splývající štítek firmy WW Table. Ražené logo ve zlaté barvě vystupuje z černého pozadí štítku se strukturálním lakem a krásně doplňuje tmavé tóny stolu z masivního tureckého ořechu. Důležitým benefitem značení z hliníku je možnost jeho výroby v konvexním tvaru, aby skvěle padnul na zakřivené povrchy ohýbaného nábytku. To bez výjimky splňuje produkt Aluminium Label, vyrobený z 0,3 mm tenkého hliníku, který lze po nalepení vytvarovat podle zakřivení produktu. I přes relativní tenkost tohoto materiálu je možné na něj razit jemné detaily. Pokud má být značení vystaveno skutečně náročným podmínkám kuchyní či koupelen, tak je lepší se spolehnout na 3D štítky z ušlechtilé nerezové oceli, odolávající korozi, soli či pokrmovým kyselinám.

Jemné kovové nápisy

Zkušený designér ví, že masivní a přeplácané značení je rušivým elementem. Důležitá je lehkost a nadčasovost návrhu. Nevtíravou, nepřehlédnutelnou a rovněž neoddělitelnou komponentu výrobku může tvořit i volně stojící nápis z malých písmen. Nejjemnější detaily, ostré rohy, zajímavá struktura a výběr ze široké palety metalických barev. Pouhých 0,05 mm tenký chromovaný kov z kategorie značení Finochrom® ocení především výrobci kuchyňského a koupelnového nábytku. Příkladem mohou být interiérové židle od firmy Sádlík nebo koupelnové skříňky vítěze Nábytku roku, značky LeBon. V obou případech byl použit stříbrný lesklý nápis.

V kurzu je udržitelnost

Zejména u designového nábytku bychom měli ke značení přistoupit jako k neoddělitelné součásti výrobku. Trendem současné doby je jednoznačně používání udržitelných materiálů. Mezi nejnovějšími materiály designového značení se tak objevují štítky z korku nebo lisovaného dřeva. Oba zmíněné materiály lze povrchově zušlechtit ražbou či laserovým gravírováním a samozřejmě potisknout odolnými barvami. Takto vznikl povedený štítek s motivem medvídka od výrobce dětského nábytku Paidi.

Na co si dát pozor

Mnoho firem se při navrhování značení drží hodně při zemi s kombinací barev, využíváním zušlechtění povrchu a vlastního tvaru, kde se kreativita nemusí omezit jen na obdélníky a kolečka. Výrobce interiérových doplňků Goda vsadil na 3D plastový štítek Royalplast® ve tvaru pečeti, který příjemně ladí se skleněným materiálem, na němž je připevněn. Nevhodný je ovšem i opačný extrém se snahou umístit na jeden štítek téměř vše, co je u zušlechtění možné. Takový label pak působí přeplácaně. Důležitá je zkrátka vyváženost.

Kromě vizuální stránky má designový štítek připomínat svému uživateli, kde nábytek pořídil. Ať už je to doma v obýváku, v oblíbené kavárně, nebo třeba v kanceláři, mělo by značení vydržet po celou dobu životnosti nábytku, aby fungovalo jako vodítko pro příští nákup.

Přemýšlíte, kde si nechat takové kvalitní značení navrhnout a vyrobit?

Oslovte společnost Rathgeber, která v České republice působí již 30 let a jejíž práci oceňuje přes 10 000 zákazníků napříč Evropou.

www.rathgeber.cz
Foto: archiv firmy