Home Staging je nový obor, který do povědomí českých klientů teprve postupně proniká.

Proto není nic špatného ani neobvyklého, když velice často slýchávám věty jako: „Aha, Vy děláte ten bytový design,“ nebo „Home Stager je vlastně bytový designér,“ a „Jaký je vlastně rozdíl mezi Vaší profesí a profesí designéra?“ Upřímně? Malý i velký zároveň. Mnoho mých kolegů jsou původní profesí designéři, architekti nebo stavaři. Proč si ale říkají homestageři? Pojďme se na to tedy podívat více zblízka.

Bytový designer či architekt je umělec, podobně jako malíř či sochař, který díky svému nadání a talentu tvoří zcela nové dílo (k obrazu svému, či k obrazu svého zákazníka). Připraví úchvatné počítačové vizualizace, na kterých už předem vidíte, jak bude prostor vypadat za pár týdnů, navrhne sofistikovanou paletu barev, řeší uspořádání vybavení s ohledem na maximální využití prostoru či požadavků obyvatel, atd.

Homestager je marketingový expert!

Teď si možná klepete na čelo a říkáte si, že jsem se nějak spletla. Ale pojďme se na to podívat takto – moje učitelka Audra Slinkey z Home Staging Resource vítá své žáky hned v úvodu do studia touto větou:
„Hlavním cílem Home Stagingu není měnit vzhled nemovitosti, ale především myšlení prodejce. Prodejce musí změnit úhel pohledu a uvědomit si, že neprodává svůj “milovaný domov”, nýbrž “marketingový produkt” číslo jedna, který je možné prodat za nejlepší možnou cenu. Teprve takto připravený začne objektivně posuzovat vlastní komoditu a strategicky promýšlet způsoby, jak emočně zasáhnout kupce a odlišit se od konkurence.“

Profesionální homestager

je zde v první fázi od toho, aby pomohl klientovi změnit pohled na celý obchod. S využitím svého know how pak přetváří interiér k obrazu nikoli majitele, ale zájmu potencionálního kupce. A o tom přece marketing je, souhlasíte? Vytvořit strategii, připravit produkt tak, aby byl atraktivní, lákavý, žádaný, něčí m zajímavý, předvést ho v tom nejlepším světle, zaujmout kolemjdoucí natolik, aby nedokázali koupi odolat. Jistě znáte ten moment, kdy Vás nějaký produkt po všech stránkách natolik nadchnul, že jste si ho koupili, přestože byl dražší než jste si v tu chvíli mohli nebo chtěli dovolit. To je to, co dělá homestager s nemovitostí, především pak s myšlením, potřebami a touhami kupců.

Znám několik profesionálních homestagerů, kteří vůbec nejsou nadanými umělci, barvy se snaží dodnes ladit podle různých příruček, neví co je to Vitra nebo Muuto, přesto dokáží svým klientům přinášet nadstandardní zisky z prodeje díky tomu, že je přesvědčí, aby investovali do úprav, o kterých ví, že se vyplatí a prezentují hlavně pozitivní prvky nemovitosti. Na druhé straně se občas potkám s ¨Home Stagingem¨, kde je ústředním prvkem inzertní fotografie designové křeslo plné barevných deček a polštářků, které brání pohledu na moderní, krásně zpracované schodiště nebo perfektně barevně vyladěný kobereček, který kompletně odpoutá pozornost od kvalitních dubových parket, které tvoří podstatnou část požadované ceny nemovitosti.

Při prodeji nemovitosti však může dojít ještě k dalším situacím. Prodejcům se úpravy homestagera natolik líbí, že si objednají jeho služby při zařizovaní svého nového bydlení. Kupcům se předváděný interiér líbí i s vybavením, proto si přejí nemovitost zakoupit i s nábytkem a dekoracemi v obdobném stylu. Homestagera mnohdy oslovují i lidé, kteří jen potřebují změnu, ale nechtějí se kompletně vzdát svého nábytku a vybavení. V takových chvílích balancuje má práce mezi oběma obory, v mnoha případech se překrývá a někdy dokonce Home Staging popírá sám sebe: totiž místo odosobnění interiéru, které je jedním z hlavních rysů promyšleného Home Stagingu, dochází k hledání a vymýšlení osobních prvků, které tvoří to pravé kouzlo milovaného domova každého z nás.