Při navrhování interiérů nejde jen o ideu, představu a myšlenku, které jsou na počátku projektu. Cílem klientů je zhmotnit návrh do realizace, a k tomu je nutné nejen přesné specifikování materiálů od podlahy až po odstín výmalby, ale i konkrétní definování produktů.

Takové solitérní výrobky, ať se jedná o nábytek, jako jsou konferenční stolky nebo židle, nebo o bytové doplňky jako například kusové koberce či lampy, musí splňovat řadu podmínek.

Nejde totiž jen o vzhled (barvu, tvarosloví, povrchovou úpravu, styl), ala také o cenu a termín dodání. Mít totiž představu o vzhledu konkrétního solitéru neznamená, že takový produkt v požadované cenové relaci existuje. O co horší je, když na takovém solitéru máte postavený koncept celého návrhu!
Hledání konkrétních produktů do návrhů zabírá čas. Někdy je čas strávený nad tímto hledáním mnohem delší než samotné navrhování. Upřímně se jedná o dost nekreativní a únavnou práci. Designér by v ideálním případě jen ukázal na výrobek, který do projektu přesně zapadá, je cenově dostupný a je bez dlouhé objednací doby.

Hurá!
Internetový vyhledávač Biano.cz, který se zaměřuje na vybavení interiérů, zavedl novou funkci „vyhledávání podle fotky“. Tato funkce umožňuje rychle najít produkt podle obrázku, respektive podle fotky například ve formátu JPG, který máte na disku uložený. Najde buď stejný, pokud takový je, nebo řadu jiných podobných, ze kterých můžete rovnou vybírat i podle ceny a skladové dostupnosti.

Jak to tedy přesně funguje?

Do právě zpracovávaného projektu dívčího pokoje potřebuji zlatý taburet nebo taburet se zlatými akcenty. Mám obrázek v JPG, jak by měl asi vypadat, který mi zaslala klientka jako tajné přání své dcery.

Otevřu si www.biano.cz a přetáhnu obrázek z disku na plochu nebo kliknu na „vyhledat podle fotky“ a vyberu konkrétní obrázek na disku.

Za jednu až dvě vteřiny, kdy se na obrazovce objeví hláška „váš obrázek se zpracovává“, dostanete výsledek.

V tomto případě šlo o 20 produktů, z nichž bylo 5 vhodných do projektu a klientce jsem 3 z nich zaslala na výběr.

Tahle služba je podle mě skvělá na vyhledávání různých drobných solitérů a doplňků do projektů, kde musíte obzvlášť hlídat rozpočet a případně řešit i cenu za dopravu a dobu dudání.

Hodí se také v případě, kdy máte v návrhu vybraný konkrétní kus, ale než dojde k realizaci, tak se buď přestane vyrábět, nebo se vyprodá a bude k mání za několik týdnů či měsíců.  A přiznejme si, to se stává celkem často. Pak stačí fotku původního produktu vzít a dát ji do tohoto vyhledávače. Zjistíte tak rychle, zda je v nabídce na e-shopech podobné zboží.

Myslím, že tuto funkci kromě koncových spotřebitelů využijí i interiéroví designéři, kterým ušetří drahocenný čas. Nevýhodu vidím jen v tom, že se nejedná o totální přehled na trhu, ale o produkty nabízené on-line zanesené do portálu Biano.cz. Ale to už bychom toho chtěli vážně moc J

Foto: www.biano.cz, Audenza