Design interiéru, a především home staging, jímž se v Čechách pátým rokem zabývám, každým měsícem roste  a pomáhá lidem nejen k stylovému interiéru, ale umí také zhodnocovat investice. Návratnost investice do designu je velmi dobře měřitelná nejen na vlastních pocitech a dojmech, ale zejména finančně.

Jakou hodnotu má vlastně design a proč do něj investovat. Že je účinným nástrojem a zároveň řešením. Že určuje první dojem. To vše už jsou skutečnosti, které není třeba široké veřejnosti vysvětlovat. Nadchnout makléře, realitní investory a majitele nemovitosti do designu už není tak složité, jak bývalo. Investice do interiéru již obecně není vnímána jako zbytečný luxus, ale jako investice do praktičnosti, pohodlí, do své budoucnosti. Díky designu dosahujeme ekonomických cílů.

Design je tu pro zvýšení komfortu, pro konkurenceschopnost nemovitosti, pro praktičnost a duševní pohodu,  kterou všechny jmenované aspekty přinesou. Na přeplněném trhu nemovitostí je zkrátka triumfem kvalitní design, který prodává.

Ve spolupráci s Českou televizí vytvářím proměny interiérů v pořadu „Bydlet jako“ a kreativně se podílím na všech projektech v Sella Furniture.

Jak jsem se dostala do televize?
Byly to právě výrazné barvy, které ráda používám.

Naše designérské vize se dostaly také do prostředí televizního vysílání. V pořadu „Bydlet jako“ jsme kreativně zaštítili několik dílů. Není divu, že proces designování prostor je ceněn i televizními diváky, kteří u pořadů o bydlení relaxují a zároveň nacházejí inspiraci pro vlastní redesigny. V interiérech zanecháváme rukopis výrazných barev  a vzorů, jsme tím známí a díky tomu i vyhledávaní.  Dochází ale i k situacím, kdy se naše cesty s klientem rozejdou, protože jsme v jeho očích odvážní příliš.  Odvaha experimentovat zkrátka není vlastní všem.

U klientů se setkáváme se třemi jevy, které narušují fungování a estetiku daného interiéru:

  1. Poddimenzování úložných prostor – v nemovitostech je pak obrovské množství rušivých elementů, které se nedají nikam uklidit a nemají své místo.
  2. Nepochopení ergonomie – napasování 3 sedacích souprav do obývacího pokoje se záměrem zvýšení pocitu pohodlí zároveň sníží možnost dostat se k oknu, topení atp.
  3. Metoda pokus–omyl – lidé vydají obrovský finanční obnos za produkty, které jim ve výsledku nevyhovují a nepřinášejí jim žádnou přidanou hodnotu.

Psychologie barev a prostoru, to je obor, se kterým pracujeme na každé naší realizaci. Každá barva má schopnost nést spektrum nonverbálních sdělení.

Realizace této garsoniéry na pražské Kampě přinesla úžasné výsledky, a to nejen ty vizuální. Zpětná vazba studentky, která se v prostoru tohoto bytu připravovala ke státním závěrečným zkouškám, nám ukázala, jak moc je psychologie barev mocná. Studentka nám několik týdnů po dokončení realizace psala, že v ní prostor probouzí sílu a podněcuje obrovskou kreativitu. Děkovala nám, že se ve svém domově může cítit komfortně a že jí místo dodává na pocitu bezpečí.  To je pro nás vlastně to nejlepší možné ocenění.

Bez nadsázky můžeme říci, že design pomáhá ve všech oblastech našeho života. Design domova nám umožní načerpat energii, design kanceláře umí přidat na efektivitě práce, design nemocnic dovoluje přijmout více pacientů a ulevit napjaté atmosféře.

Naše působení se v posledních letech rozšířilo právě do nemocnic, kde proměňujeme neveselé prostředí a zkulturňujeme čekárny i ordinace, kam člověk nechodí a odkud mnohdy ani neodchází s dobrou náladou. Pracoviště lékařů a sester, kteří v prostoru nemocnice tráví více času než ve svých domovech, by mělo vyzařovat určitou energii  a působit pozitivně. Nemocniční prostory ale často postrádají potřebnou koncepčnost, protože se jednotlivé místnosti opravují nebo předělávají postupně s odstupem několika let. Naším cílem je aktuálně vdechnout nový život Fakultní nemocnici Bulovka a postarat se, abychom z tohoto místa udělali pohodlné, účelné pracoviště, které bude barvami a tvary uklidňovat a přinášet pozitivní atmosféru mezi zaměstnance i pacienty.

Lidé neschopní diagnostikovat svůj zdravotní stav jdou za doktorem, lidé neschopní vytvořit emoční zóny a kompozice by měli jít za designérem.